avatar Ten blog rowerowy prowadzi adriano88 z miasteczka Polna / Grybów. Mam przejechane 12394.33 kilometrów w tym 116.50 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 25.13 km/h i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy adriano88.bikestats.pl

Wiosno, przybywaj! Pierwsza setka

Piątek, 1 lutego 2013 · dodano: 01.02.2013 | Komentarze 3

Stróże - Wilczyska - Bobowa - Gromnik - Tuchów (i jeszcze troszkę) - Wilczyska - Korzenna

Chciałem zrobić setkę, wczoraj nawet trasę zaplanowałem. Miało być jednak słonecznie - nie było... Ale i tak wybrałem się na rower.
Pierwsze problemy pojawiły się, gdy trzeba było dotrzeć do przejezdnych dróg. Kilometr na piechotę w lodowo-wodnym błotku. Buty MTB były pomocne, ale i tak przemokły (co mnie nie dziwi). Jednak zaskoczony byłem skutecznością zimowych ochraniaczy: mimo mocnej wilgoci nie było mi zimno w stopy.

Asfalty mokre, kurtka z "ass saverem" pozwoliła jechać w miarę komfortowych warunkach. Wybrałem trasę na Gromnik. Za Bobową mocny wiatr wysuszył asfalty - można było wysuszyć tyłek.
Jechało się dobrze, więc zawędrowałem do Tuchowa (pierwszy raz na rowerze, północ rzadziej wybieram) - tam duże ilości wody, topiący się śnieg zasilał potoki lejące się ulicami, tyle było z wcześniejszego suszenia...

Za Tuchowem nieco lepiej, wyjechałem na jakąś górkę - zobaczyłem czarne chmury, śnieżyca o takiej porze roku nie byłaby zaskoczeniem - zawróciłem więc.

Mocno wiało, wymęczył mnie ten wiatr. Czasami z górki 20km/h to było coś. W Gromniku nakupiłem prowiantu (brakło energii). Wiedziałem, że wykręcę około 75km, jednak chciałem zrobić tą setkę jak planowałem wczoraj - wybrałem się jeszcze do Korzennej, kręciłem na spokojnie aby dojechać :)

Ostatnie 15km to chłód, Słońce zachodziło - wilgoć w butach dała o sobie znać.

Podsumowując: cieszę się, że udało mi się jednak tę setkę wykręcić mimo gorszych warunków. Wiatr chyba nigdy mnie tak nie wymęczył - dobra, nie zwalam na wiatr, wiem że forma po zimie słaba... :)

Poniżej kilka słabych zdjęć wybranych z wielu jeszcze gorszych - nie zabrałem aparatu, bo słońca nie było: szaro, buro wszędzie :)